Am dat start-ul la lucrul pentru Admiterea UMF 2022 și 2023🥳!

Tags
Chimie Anatomie Lectii chimie Lectii anatomie Grile anatomie Grile chimie Grile medicină rezolvate Simulare Simulare medicina Simulare stomatologie Simulare farmacie

Meditații Online Vs Meditații Live

 

Am pregătit elevi de 12 ani live.. Am început cu meditații online pe vechiul site meditatiimedicina de 9 ani când nici nu era vorba de online în țara noastră.

A fost un proces anevoios la început dar am crezut cu putere în libertatea pe care o oferă acest sistem elevului și așa cu timp puțin. Am renunțat la cele live și am dat startul noului site www.meditatii-medicina.ro cu mult mai multe funcționalități și cu o echipă mai mare care a crescut astfel nivelul de interacțiune al online-ului cu elevul. Ce concluzii am tras din toți acești ani de experiență?

 

Elevul este ca și pacientul! Îl diagnostichez, decid care este tratamentul ce trebuie urmat și de aici, el poate avea un traseu diferit:

 

1. Un pacient cooperant primește tratamentul acasă, îl urmează conștiincios, se monitorizează zilnic și notează observațiile. O dată la o lună sau doua verificăm împreună evoluția și hotărâm conduita ulterioară! Aceștia sunt cei mai buni pacienți, cei cu durată de viață cea mai lungă și cu boala cel mai bine ținută sub control.

 

Un elev conștiincios din online primește lecții, teme, teste... le învață și rezolvă cu dedicare! Observă statisticile și acolo unde are nelămuriri mă întreabă! Comunicăm direct pe site, mai punem niște mici detalii la punct! Acesta este elevul cel mai bun, care are rata de succes la Admitere cea mai mare!

 

2. Un pacient necooperant... realizez că nu va asculta indicațiile... Fie nu are posibilități acasă, fie nu este încrezător în sistemul medical (doar dacă te duci la doctor, el te găsește cu atâtea boli.. nu vine cu ele la bagaj, le inventăm eventual!), fie nu e o persoană foarte ordonată! Atunci îl internez, îl tratez și rezolv problema acută, îl trimit acasă cu un tratament dar știu că va veni peste o lună, două, trei, din nou decompensat, din nou într-o stare gravă, din ce în ce mai gravă... Trist dar mai frecvent decât prima situație!

 

Un elev care are nevoie de meditații live, să fie verificat săptămână de săptămână la teme și dacă nu le-a făcut, să fie tras de urechi, alertată mama (cu tații călcăm deja pe teren minat! 😅), care are nevoie de privirea aceea peste umăr să vadă că a copiat corect grila și acolo scria propan și nu etan... atunci acest elev este cel care evoluează bine la meditații dar acasă nu prea mai lucrează, se chinuie doar să păstreze aparența lecției de zi știute și nu a întregii materii! Eventual dacă lucrăm și în grup, atunci nota lui nu va fi niciodată în întregime doar a lui iar răspunsurile lui pot fi.. ajutate cu bunăvoința auditoriului colegial! Nu am avut succes cu acești elevi prea mult nici live... nici online... Dacă nu este munca elevului cea mai importantă monedă de schimb în această relație.. atunci nu este rezultatul așteptat!

 

3. Există și varianta 3, cea mai uzuală. Pacientul care nu conștientizează boala lui în prima perioadă, trece printr-o stare de negare! Cum, eu la 50-60-70 de ani nu am avut nimic toată viața și acum găsiți că și inima e agitată? Și plămânul plânge? Nici neuronul nu mai e așa happy ca odinioară și se instalează o discretă depresie..?!!!. Pacientul care vine, e internat, tratat, dar o dată mers acasă se scutură! Și vrea să fie bine, și vrea să fie sănătos din nou, și se adaptează la noua stare de lucruri, se împacă cu ea și colaborează minunat cu medicul!

 

Elevul meu care vine la pregătire live, în prima parte are impresia că nu înțelege nimic, că toți termenii sunt inventați special să îl încurce pe el și numai pe el, că toate grilele sunt sucite și răsucite ca să nu poată înțelege nimeni limba română iar Medicina pare a deveni un vis aievea. Dacă reușești să salvezi acest elev, să îl faci să aibă răbdare să treacă peste primul tur al materiei, să își însușească vocabularul și rațiunea științelor naturii..acel elev se va duce acasă și va lucra din ce în ce mai conștiincios, din ce în ce mai mult, trecând și retrecând prin informații până când nimic nu mai reprezintă un mister. Iar elevul în ultima lună își poate depăsi profesorul! Acest elev are un start greu și live și online, dar după ce trece prima dată prin materie (lecții + teme) și trece la a doua parte de recapitulare (din nou lecții dar teste mai dificile acum)... acest elev va avea nota de Admitere! (nu neapărat buget ca să fim realiști atunci când startul e mai greu..dacă se lungește prea mult acest start, atunci s-ar putea să nu mai aibă timp să se încadreze foarte bine, dar dacă își ia marja de eroare de 2 ani, atunci cu siguranță lucrurile vor fi mai bune!!!).

 

Concluzie:

Am urmărit evoluția elevilor pe site, cei care au parcurs toate lecțiile, temele, testele, simulările, ca și proporție, din acei elevi au intrat mai mulți la Medicină la buget decât elevii care erau la meditațiile live alături de care aveam aceeași abordare a materiei dar poate că mă lăsam și impresionată, că astăzi avem teză, mâine avem încheierea mediilor, poimâine pisica mi-a mâncat tema (nu râdeți.. am auzit-o chiar de două ori în 12 ani!) ... și poate nu am fost cea mai dură profesoară (nu am să uit niciodată din păcate replica unei mămici: ”un profesor nu trebuie să fie niciodată prieten cu elevii săi!!” ... nu am reușit să mă desprind niciodată de latura aceasta umanistă care ne caracterizează ca meserie și atunci... parcă e mai eficient elevul care vrea să lucreze și lucrează tot pe site decât elevul care lucreaza tot dar împins de la spate.

 

Din gândurile unui nou semestru de școală, un ultim semestru înainte de Marele Examen!


Pentru că ne dorim note de buget la Admitere Medicină, vă invităm să accesați pe site-ul nostru după ce vă logați:

  • Mai multe Flash-Cards (toată materia de Anatomie în 2600 întrebări) aici: FLASH-CARDS
  • Lecții de Anatomie și de Chimie (cu toată materia explicată și cu teme de antrenament) aici: LECȚII
  • Teste pe capitole la Anatomie sau Chimie cu grile și probleme explicate detaliat aici: TESTE LECȚII
  • Simulări ca în Admitere cu 100 întrebări mixte Anatomie + Chimie aici: SIMULĂRI

Nu uitați că puteți găsi informații utile și pe canalul nostru de youtube. Click, Like și Subscribe pentru a nu rata postările: https://www.youtube.com/channel/UC0sswAmUKAHWX7tLGm2MYhg?sub_confirmation=1

Articole similare

  • Cum cresc productivitatea în studiul individual? #MaterieAdmitereMedicina

    Cum cresc productivitatea în studiul individual? #MaterieAdmitereMedicina

    Contează foarte mult ca studiul individual🤓 să fie și competitiv și ce competiție e mai mare decât cea cu tine însuți🤔? Cum te pot ajuta statisticile să îți îmbunătățești performanțele, utilizează-le pentru a observa: ✅ cât ai lucrat și cât mai ai de lucru pentru a parcurge #MaterieAdmitereMedicina ✅ cât ai rezolvat corect ✅ la ce lecții trebuie să mai insiști în funcție de numărul de greșeli/ lecție ✅ ce teme/teste ar trebui să redai în funcție de numărul de greșeli Construiește cea mai buna versiune a ta🤩! Succes!🍀

  • Sfaturi pentru elevi în pregătirea pentru Admiterea la Medicină Generală, Dentară, Farmacie

    Sfaturi pentru elevi în pregătirea pentru Admiterea la Medicină Generală, Dentară, Farmacie

    Foarte important este stilul de viață adoptat în pregătirea pentru examenul de Admitere de Medicină Generlă, Dentară sau Farmacie! Iată aici câteva dintre sugestiile noastre documentate și observate, care sperăm să vină în sprijinul vostru! Echilibru și mult spor vă dorim!

  • Tu cât de pregătit ești pentru Admiterea la Medicină?

    Tu cât de pregătit ești pentru Admiterea la Medicină?

    Simulează examenul de admitere la medicină online!

navigation